Købsinformation


Om vores vinkøleskabe

Vi sælger vinkøleskabe af varemærkerne Climadiff, Caso Germany og Severin. Vi har mange servicekontakter og en stor viden indenfor området. Hvis I er intresserede i et produkt som I ikke kan finde på vores hjemmeside er I velkommen til at kontakte os. Ofte har vi mulighed for skaffe det produkt I er ude efter.

Betaling

Enten udstiller vi en faktura som I betaler til vores bankgiro eller så betaler I direkte på vores hjemmeside med kort (Dankort, VisaDankort, eDankort, Mastercard og VISA). Hvis I vælger fakturabetaling vil jeres produkt blive sendt med det samme når vi har registreret jeres betaling. Ved online ordrer fremsendes der en automatisk ordrebekræftelse via e-mail med information om ordren. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Skulle varen være udsolgt, tager vi direkte kontakt via e-mail.

Betaling med kort
Ved betaling med kort reserveres ordresummen direkte på kortet ved placeret ordre. Beløbet trækkes fra kortet i løbet af 30 dage fra orden er placeret. Hvis De som kunde ikke kan få eller ønsker at få ordren leveret i løbet af 30 dage, og De ikke ønsker, at pengene skal trækkes fra Deres konto, før varen leveres, beder vi jer om at vælge et andet betalingsalternativ.

Collector fakturaløsning
I samarbejde med Collector Bank AB tilbyder vi faktura og delbetaling. Når du vælger faktura som betalingsform, får du dine varer hjem, inden du betaler. Du kan derefter vælge at betale hele beløbet med det samme eller dele betalingen op i mindre dele. Vi tar en afgift på 99 kr når du som kunde vælger at betale via Collector-faktura. Vælger man at få en fysisk faktura stedet for elektronisk tilkommer en afgift på 29 kr. Du kan kun bestille fra din folkeregisteradresse, når du vælger faktura eller delbetaling, og du skal være mindst 18 år gammel ved bestillingstidspunktet. Når du har fået fakturaen, kan du vælge at delbetale i op til 36 måneder ved at betale det laveste beløb, som er angivet på fakturaen. Ved delbetaling tilkommer en rente på 19,2 %/år. En mindre kreditefterprøvning bliver foretaget, hvilket indebærer kreditoplysning. Ved forsinket eller udebleven betaling debiteres en forsinkelsesafgift samt strafrente. For at se de fuldstændige vilkår for Collectors faktura se links forneden:

Almene vilkår for faktura og kontokredit
Standardiseret europæisk forbrugerkreditinformation



Levering og fragt

Hvis I køber et vinkøleskab hos os leveres det hjem til jer helt uden fragtomkostninger hvis I bor i Danmark (ikke gældende Færøerne og Grønland). I behøver altså ikke hente vinkøleskabet på et postkontor eller lignende. Vi leverer med Skanlog, og det er muligt at tilkøbe bærehjælp eller aftenlevering. Notér dog at når varen bringes ud, skal I kun regne med at den bliver leveret til døren og ikke bliver bragt ind i jeres hjem, hvis I ikke har valgt det tillæg. At få varen ind og placeret på det sted hvor I ønsker kan tilkøbes men er ellers på eget ansvar. Vinkøleskabet vil blive leveret på en halvpalle og er færdigmonteret. Varen kan blive leveret på to forskellige måder. Hvis varen bliver sendt ud til en firma adresse bliver den leveret indenfor 1-3 arbejdsdage. Hvis I som firmakunde ønsker at blive kontaktet for at aftale en bestemt dato og tid når varen skal leveres kan dette godt aftales men kontakt os gerne før I bestiller varen så vi kan hjælpe jer med dette.

Hvis varen bliver sendt til en privatperson bliver I kontaktet af Skanlog ca en dag før levering, hvor I og fragtselskabet aftaler en tid eller anden dag hvor varen kan blive leveret til jer. For det meste får I så en 3 timers tidsperiode den dato hvor levering skal ske hvor I skal være hjemme for at modtage varen. Skanlog har forskellige lokale regler som styrer hvordan fragt sker og der kan derfor være mindre afvigelser i hvordan levering finder sted.

For ordrer under 500 DKK tilkommer der 49 DKK I fragtomkostning.

Leveringstiden er 2-5 dage fra ordren modtaget og betalt.
Ved adresseændring tilkommer en afgift på 195 kronor.

Bemærk! Bemærk at det er jeres ansvar at kontrollere varen når I modtager den. Hvis der er skader på den modtagne vare, da skal I rapportere fejlen/skaden til fragtmanden. Hvis I opdager en skjult skade skal den rapporteres til os inden for 7 dage efter I har modtaget leveringen. Det er derfor vigtigt, at i selv modtager varen så den ikke står og venter for længe uden at blive kontrolleret. Fragtskader der rapporteres mere end 7 dage efter levering kan vi desværre ikke gøre noget ved.


Garanti, fortrydelsesret, reklamationer

Alle vores vinkøleskabe har 1 års garanti, med service på plads for større skabe.

Hvis du køber en vare hos os har du altid 14 dages fortrydelsesret. Dette betyder at du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra du har modtaget varen. Varen behøver altså ikke være leveret tilbage til os inden for 14 dage men I skal have informeret os inden for 14 dage, at I vil fortryde jeres køb. I informerer os nemmest via e-mail. Refundering af det beløb I har inbetalt overfører vi til jer så snart vi har mulighed. Ifølge lov skal vi refunderer jeres betaling inden for 30 dage. Vi vil dog selvfølgelig gennemføre refunderingen så hurtigt vi kan.

For at kunne tage fortrydelsesretten i brug skal varen være i væsentligt uforandret tilstand.

Hvis I vil fortryde jeres køb står I selv for returfragten. I har mulighed at kontrollere hvor meget returfragten er for jeres vare, før returneringen.

Hvis I fortryder jeres køb og sender varen tilbage til os kræver vi også at modtage emballagen tillbage. På Vinkøleskabet.dk har du 2 års reklamationsret fra den dato I gennemfører jeres køb. Hvis varen er skadet eller der er anden fejl I varen venligst kontakt os på info@vinkoleskabet.dk eller ring 89 88 29 01.

Ved en eventuel tvist følger vi Forbrugerklagenævnets retningslinjer. Vi henviser også til EU’s online platform, som giver alle forbrugere adgang til at prøve deres sag ved en domstol i tilfælde af tvister, som er opstået ved e-handel over landegrænser.

Vores privatlivspolitik


Vores privatlivspolitik er baseret på EUs forordning om datalagring, der kalles GDPR. Alt om denne publicering og mer ifo kan der læses om på deres hjemmeside

Lindström & Sondén AB, 556762-7392, Havsbadsvägen 1, 262 63 Ängelholm, er ejeren af den data som der er indsamlet på denne hjemmeside. Denne privatlivspolitik styrer hvordan vi håndterer den indsamlede data.

1. Hvorfor lagrer vi data og hvordan bruger vi den?
Lindström & Sondén AB samler bruger data for at kunne tilbyde en god købsoplevelse. Vi samler data til 3 formål.

A. For at kunne afslutte et køb
B. Gennem den kundekontakt som opstår når kunder kontakter oss
C. Gennem vores loyalitetsprogram

Dataen kan indeholde dit navn, leverings- og faktureringsadresse, mailadresse, telefonnummer og specifikke detaljer omkring dit køb eller ærinde. Venligst se vedhæftet Bilag 1 for detaljeret information om den data vi lagrer. Udover datalagring modtager vi automatisk din IP-adresse når du besøger vores hjemmesider, dette for at lære os mere om tekniske dele som browsere og operativsystem. Dette er ikke koblet til nogen personlig information.

Vores hjemmesider bruger cookies for at de skal være funktionelle.

2. På hvilke grundlag lagrer i data?
EU har lavet et antal grunde som anses lovlige for at lagre data, såsom information som bruges for at kunne afslutte et kontrakt eller overenskomst. Se bilag 1 for en specifikation på hvilke grunde vi baserer vores dataindsamling på.

3. Hvordan får i mit samtykke?
Når en ordre placeres spares dataen med støtte af kontraktlige grunde for at kunne lave en købeaftale. Når du deler din personlige data gennem at tage del af vores loyalitetsprogram eller har haft kontakt med vores kundeservice formoder vi at du samtykker til at vi lagrer data ud fra betingelserne i denne tekst. Dataen lagres kun til det specifikke tilfælde.

4. Hvordan hæver jeg mit samtykke?
Hvis du har deltaget i vores loyalitetsprogram eller har haft kundekontakt med os og fortryder, kan du når som helst hæve dit samtykke gennem at kontakte os på følgende måde: info@lsbolagen.se eller LSbolagen, Havsbadsvägen 1, Ängelholm, 262 63 SWEDEN.
Det samme gælder ved ønske om at flytte dataen til andre virksomheder.

5. Sikkerhed
Vi forholder os til markedets best-practice for at sikre os at vi beskytter din personlige data på bedst mulige måde. Hovedformålet med dette er at forhindre at dataen går tabt, bliver misbrugt, ændres eller ødelægges.

Personlig data deles ikke med en tredje part, udover:
● Til myndigheder ved mistanke om forbrydelse. Vi er forpligtet til at dele data ved mistanke om at en forbrydelse begås.
● Godkendte partnere som har brug for specifik information for at kunne fuldføre et køb. Dette omfatter:
o Logistikpartnere for levering af varer
o Betalningspartner for at kunne tage betalt for din ordre
○ IT-partner som vi behøver for at drive vores virksomhed, fx. hosting partners og customer service - software.

6. Ændringer i vores privatlivspolitik
Alle ændringer i vores privatlivspolitik vil blive opdateret på vores hjemmeside. Hvis det er hastende eller kritiske forandringer kan de blive sendt ud via email.


Links

Vores varemærker
Køberens guide



KUNDESERVICE

Man-Fre 09:00-17:00

KØBSGUIDE – Vi hjælper dig!

INSTALLATIONSGUIDE